Onderweg naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mia en Chris - WaarBenJij.nu Onderweg naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Mia en Chris - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Kandy

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Mia en Chris

09 December 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag zijn we om 8u vertrokken richting Kandy.
Onderweg een steeds veranderend landschap omdat we steeds verder de 'bergen' introkken.
Eerste halte: de tempel van Dambhulla: een grote rotstempel. We moesten een heleboel trappen naar omhoog, maar het was zeker de moeite waard!
De tempel bestaat voornamelijk uit drie uit de rotswand gehakte ruimtes.
De plafonds zijn overal schitterend beschilderd waardoor ze er uitzien als een zacht perzisch tapijt.
In elke ruimte staan enorm veel beelden van Buddha en koningen. Ook zijn er 2 enorme liggende Buddha's te bewonderen.
Echt knap!
Na de klim naar beneden zijn we verder gereden naar een Ayurvedische kruidentuin. Imposant en zeer interessant.
We kregen een zeer goede uitleg en weten nu hoe kurkuma, koffie, nootmuskaat en bijhorende foelie, ginseng, en noem maar, op er als plant uit zien, hoe ze verwerkt worden en waar ze voor gebruikt worden.
We kregen allebei een stevige gezichts- en schoudermassage. Mmmm....
Daarna zijn we een klein tikkeltje uit ons dak gegaan in de bijhorende winkel. Tja ;)

Omdat het daar niet zo denderend leek om te lunchen zijn we in één ruk doorgereden naar Kandy.
Bij het binnenrijden van de stad maakten we nog even den korte stop aan een kleurrijke (uiteraard) hindoetempel.
Wat een stad! Het contrast met het platteland kan niet groter zijn. Overal winkels, tuktuks, druk verkeer, en heel veel mensen.
Elke wijk verkoopt iets anders: je hebt de wijk van de autoverkopers, die van de plastic spullen verkopers, die van de kappers....
Alleen de moslimwijk is anders: daar zitten alllerlei winkels door elkaar. Je waant je daar even in Arabië, met de gesluierde vrouwen en meisjes.
De sluiers variëren van een simpele hoofddoek tot en met een volledige burka.

Omdat we ondertussen zowat scheel zagen van de honger, bracht Lal ons naar een restaurant met een fantastisch uitzicht over de stad, en de rivier die er door loopt.
Het was goed 15 uur toen we konden aanvallen.
Hierna moesten we nog een bezoek brengen aan de plaatselijke edelsteenverkoper/goudsmid. De chauffeurs zijn verplicht je daarheen te brengen.
We hebben zo zoet mogelijk naar een filmpje gekeken en naar de uitleg geluisterd, en zijn zo gauw de beleefdheid het toeliet weggegaan.
Nu zijn we ingecheckt in ons hotel.
We hebben net een lekkere plons in het zwembad gemaakt, en rusten wat uit.
De tempel van de tand en de vuurdansers hebben we wijselijk uitgesteld tot morgen, want we zijn eigenlijk serieus moe.
Maar op een blije, voldane manier:)
Groetjes!